Het beeld wordt niet goed weergegeven

Er zijn meerdere scenario's waardoor het beeld niet goed weergegeven kan worden, om de juiste oplossing te bieden moet bepaald worden welke oorzaak dit heeft. Hieronder de verschillende scenario's wanneer het beeld niet goed weergegeven wordt:

Zwarte balken aan de zijkant van het beeld

De resolutie van de monitor of client komt niet overeen met de resolutie van de content waardoor er zwarte balken ontstaan. Dit is mogelijk op te lossen op de monitor, client en/of door de content aan te passen:

Op de client

  • Sluit de software via (Linker 'CTRL' + Linker 'ALT' + '-' op het numpad)
    Keyboard-Close.png
  • Ga naar Beeldscherminstellingen in Windows
  • Controleer de Resolutie en Schermstand (standaard bevelen wij 1920 x 1080 aan)
    2019-05-23_10_34_43-Instellingen.png
  • Wanneer de instelling gecontroleerd / correct zijn ingesteld herstart de software (Linker 'CTRL' + Linker 'ALT' + '+' op het numpad)
    Keyboard-Open.png

In TNC Manager

  • Open de content
  • Selecteer de Resolutie onder Template informatie
  • Controleer de gewenste resolutie en of het voorbeeld aan de rechterkant goed wordt weergegeven
    2019-05-23_10_46_15-Contentitem_editor.png
    Let op: dit is niet de resolutie van de content zelf maar slechts een voorbeeld. Om de resolutie van de template aan te passen lees hier verder.
  • Wanneer het voorbeeld correct wordt getoond, werk de content bij.

Op de monitor

  • Controleer of de resolutie van de monitor juist ingesteld staat
  • Ga via Instellingen naar Beeld
  • Stel de juiste resolutie in
  • Stel de juiste oriëntatie in
  • Bewaar de instellingen en sluit het menu

De content op het beeldscherm en in TNC komen niet overeen

Mogelijk wordt er geen content naar de client gestuurd. Om uit te zoeken wat de oorzaak is kunnen onderstaande stappen worden gevolgd:

In TNC Manager

Op de client

  • Controleer of de datum en tijd juist zijn ingesteld
  • Ga naar 'Uitvoeren' (of druk op Windowstoets + R).
  • Voer 'cmd' in en er zal een zwart scherm openen met witte tekst.
  • Voer 'time' in en de huidige tijd zal getoond worden
    • om de tijd aan te passen voer de juiste tijd in (hh:mm)
    • om de tijd niet aan te passen druk op Enter
  • Voer 'date' in en de huidige datum zal getoond worden
    • om de datum aan te passen voer de juiste datum in (dd-mm-yy)
    • om de datum niet aan te passen druk op Enter
  • Sluit het venster

2019-05-23_11_07_13-Opdrachtprompt.png

Er staat 'TNC' in beeld en er wordt gevraagd om een wachtwoord

Als het onderstaande scherm te zien is kunnen er een diverse scenario's zich voordoen. De meest voorkomende worden hieronder toegelicht:

2019-05-23_11_16_14-Heerlen_-_TeamViewer.png

Wanneer er geen content is gepland 

Door een recente wijziging in Windows 10 kan het zijn dat de onderstaande instelling verkeerd staat ingesteld. Hierdoor zal Windows automatisch de gebruiker afmelden en moet het wachtwoord opnieuw worden ingevoerd.

Wanneer er geen content is gepland zal Windows detecteren dat er geen activiteit is de gebruiker afmelden. Dit kan worden gewijzigd onder Instellingen --> Accounts --> Aanmeldingsopties

  • Zet het vinkje naast 'Toestaan dat Windows automatisch uw apparaat vergrendelt wanneer u niet aanwezig bent' uit

inline-879533756.png

De gebruiker TNC wordt niet automatisch ingelogd

Door een wijziging logt de gebruiker niet meer automatisch in, dit kan op de client worden hersteld via de volgende stappen:

  • Ga naar 'Uitvoeren' (of druk op Windowstoets + R)
  • Voer Netplwiz in
  • Zet het vinkje naast 'Users must enter a user name and password to use this computer' uit
    2019-05-23_11_35_02-Weesp_-_TeamViewer.png
  • De rechten van de gebruiker moeten in de groep 'Administrators' zitten
  • Herstart de client om te zien of de gebruiker automatisch wordt ingelogd

Het wachtwoord van gebruiker TNC is gewijzigd

Door een wijziging logt de gebruiker niet meer automatisch in, dit kan op de client worden hersteld via de volgende stappen:

  • Ga naar 'Uitvoeren' (of druk op Windowstoets + R)
  • Voer Netplwiz in
  • Selecteer de gebruiker TNC
  • Klik op Wachtwoord opnieuw instellen...
  • Voer het wachtwoord in druk op Toepassen om de instellingen op te slaan

Overige scenario's 

Er zijn mogelijk nog andere scenario's waarbij de bovenstaande melding verschijnt. Staat de oplossing er niet bij, neem dan contact met ons op.

Er staat een melding in het beeldscherm

Het kan voorkomen dat er diverse meldingen op het beeldscherm verschijnen. Voornamelijk clients die niet door TNC worden voorbereid kunnen te maken krijgen met updates en bepaalde terugkerende meldingen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Windows Updates
  • Windows Defender
  • Windows Back-up
  • Virusscanner
  • Teamviewer

Om dit te voorkomen raden wij aan clients door TiC Narrow Casting te laten voorbereiden. 

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0