Content bijwerken geeft een foutmelding

Wanneer content moet worden bijgewerkt kunnen er diverse (fout)meldingen naar voren komen. In veel gevallen zal TNC een melding geven waarom de client niet is geupdate met de content. Deze kunnen worden getoond door op het onderstaande tweemaal te klikken:

2019-06-13_16_42_19-Client_update.png

  Probeer het nog een keer. In sommige gevallen is deze foutmelding een éénmalige storing die verholpen kan worden door nogmaals de content bij te werken.

Hieronder staan een aantal van de meest voorkomende meldingen:

Connection Refused (code:10061)

2019-06-13_16_42_58-fout.png

In dit geval is er geen verbinding tussen de client en de server. Dit kan meerdere redenen hebben, het beste is om eerst te kijken naar de Status van een Client. Een aantal potentiële oplossingen kunnen zijn:

  • Controleer of de client aan staat en aangesloten zit op de stroom
  • Controleer of de client netwerkverbinding heeft
  • Controleer de Firewall instellingen op de client

Error [may_use_lockfileex]

2019-06-13_16_51_57-Lumen_Vera_-_Agent.png

Lockfiles worden gebruikt wanneer meerdere gebruikers tegelijk de software gebruiken. Deze zorgen ervoor dat content van andere gebruikers niet per ongeluk worden overschreven op de clients. Standaard worden deze bestanden na 15 min verwijderd, dit kan aangepast worden onder Instellingen --> Client Communicatie.

  • Wacht 15 minuten en probeer nogmaals de content bij te werken
  • Verwijder de lockfile op de client door deze over te nemen

Maximaal Aantal Gebruikers Bereikt

2019-06-20_15_56_58-Lumen_Vera_-_Agent.png

Deze melding verschijnt wanneer er meer clients zijn toegevoegd dan de huidige licentie toelaat. De licentie bepaald hoeveel clients in het systeem mogen staan. In het bovenstaande geval zijn er meer dan 3 clients toegevoegd.

  Als er een probleem voordoet met de huidige licentie of wanneer het aantal clients uitgebreid moet worden neem dan contact op met uw dealer of reseller.

Om ongewenste clients te verwijderen kunnen onderstaande stappen worden gevolgd:

  • Ga naar het tabblad Clients en groepen
  • Klik op de knop Clients & Groepen aan de linkerkant
  • Selecteer de client die verwijderd moet worden
  • Klik op Client verwijderen
  • Klik op OK om de client te verwijderen

  Een client verwijderen is definitief, zorg ervoor dat de juiste client is geselecteerd voordat deze wordt verwijderd.

Onvoldoende  Schijfruimte

Wanneer content niet kan worden bijgewerkt is het ook mogelijk dat er onvoldoende schijfruimte is om nieuwe content op te halen. In dat geval kunnen de onderstaande stappen worden gevolgd om ruimte op de client vrij te maken:

  • Druk met de rechtermuisknop op een client
  • Klik vervolgens op Client overnemen
    2019-06-04_09_35_44-.png
  • Er zal nu een nieuw venster openen waarin de client wordt getoond
  De client kan ook overgenomen geworden vanuit het tabblad Clients en Groepen

Nu de client overgenomen is kan deze worden aangestuurd. Dat betekent ook dat de software kan worden afgesloten om naar Windows terug te keren en eventuele problemen met de client op te lossen.

Op de client

  • Sluit de software via (Linker 'CTRL' + Linker 'ALT' + '-' op het numpad)
    Keyboard-Close.png
  • Open Windows verkenner (Windows Toets + E)
  • Voer in de balk van de verkenner %temp% in en druk op Enter
    2019-06-14_09_21_52-TNC.png
  • Alle bestanden in deze map kunnen zonder problemen worden verwijderd
  • Ga naar de installatie map van TNC (standaard 'C:\tnc')
  • Ga naar de map client en vervolgens naar de map content ('C:\tnc\client\content')
  • Selecteer alle folders waar een nummer voor staat (voorbeeld '1.folder')
  • Deze folders kunnen zonder problemen worden verwijderd

      Let op dat de overige bestanden in deze folder niet worden verwijderd. TNC kan problemen geven wanneer de bepaalde bestanden niet meer beschikbaar zijn.

  • Sluit Windows verkenner
  • Herstart de software (Linker 'CTRL' + Linker 'ALT' + '+' op het numpad)
    Keyboard-Open.png

Content bijwerken op meerdere clients

Wanneer meerdere clients tegelijk worden bijgewerkt zal afhankelijk van de instellingen een of meerdere clients tegelijk content toegestuurd krijgen. Wanneer deze instelling niet goed staat kan het zijn dat slechts een deel van de clients wordt bijgewerkt zoals het voorbeeld hieronder:

2019-06-14_09_37_17-Lumen_Vera_-_Agent.png

In dit geval moeten de instellingen worden aangepast:

  • Ga naar Instellingen
  • Klik op het tabblad Verbindingen
  • Klik op het tabblad Client communicatie
  • Hier staat een optie op het maximale aantal clients tegelijk bijwerken in te stellen
  • Kies hier het gewenste aantal

      Het aantal hangt af van het aantal clients wat tegelijk bijgewerkt moet worden. Dit is naar eigen wens in te stellen, wanneer alle clients tegelijk worden geupdate kan hier het huidige aantal clients worden ingesteld.

    2019-06-14_09_49_01-Instellingen.png
  • Klik op OK om de instellingen op te slaan
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0