Er zijn een aantal scenario's waardoor er geen verbinding gemaakt kan worden met de online omgeving. TNC maakt gebruik van Remote Dekstop (RDP) om een externe verbinding tot stand te brengen. Voor de configuratie op Mac OS voor TNC Online lees het artikel hier.
Hieronder staan een aantal van de meest voorkomende meldingen:
- Wachtwoord is verlopen
- Kan geen verbinding maken met externe computer
- Remote Desktop gaat niet verder
Wachtwoord is verlopen
Als er wordt ingelogd verschijnt de melding dat het wachtwoord is verlopen. Dit zal gewijzigd moeten worden om in te kunnen loggen.
- Om het wachtwoord aan te passen klik op de blauwe tekst 'hier'.
- Voer vervolgens de gegevens in.
- Klik op Verzenden om het wachtwoord te wijzigen.
Kan geen verbinding maken met externe computer
Het is belangrijk om na te gaan of het probleem in de configuratie van Remote Desktop zit. Deze melding lijkt een oorzaak te zijn binnen Remote Desktop, door rechtstreeks in te loggen via de browser kan dit worden uitgesloten.
- Ga naar https://login.ticnarrowcasting.nl
- Login met uw gegevens
Als er niet ingelogd wordt zal het wachtwoord verlopen zijn.
Remote Desktop gaat niet verder
In sommige gevallen kan het voorkomen dat het onderstaande scherm in beeld blijft staan:
Mogelijke Oorzaken
- Een ander programma wat ook gebruik maakt van Remote Desktop wordt tegelijkertijd gebruikt
- Het programma is sporadisch vastgelopen tijdens het verbinden
- De instellingen van Remote Desktop zijn gewijzigd
Magister is een programma wat ook gebruik maakt van RDP en waar dit specifieke probleem kan voorkomen. Om dit te voorkomen kan eerst Tic Narrow Casting worden gestart en vervolgens Magister.
Oplossing
- Open Taakbeheer op de computer
- Ga naar Processen
- Zoek naar Verbinding met extern bureaublad
- Klap de verbinding open wanneer er meerdere staan zodat niet het verkeerde programma wordt beëindigd
- Beëindig de verbinding met extern bureaublad
- De melding zal nu verdwijnen en TNC kan opnieuw worden gestart